Saturday, April 21, 2018

Inconnu à Cette Adresse

Η πρώτη μου σκέψη με το που τελείωσα το βιβλίο αυτό ήταν: "Wtf just happened?!"  Όταν το ξεκίνησα, ήμουν ξαπλωμένη, προετοιμαζόμουν για ύπνο και βασικά το είχα πιάσει διότι ήταν μικρό, πάρα πολύ μικρό, ίσως το μικρότερο από τα αδιάβαστά μου, και άρα θα έφευγε εύκολα και γρήγορα. Το είχα αγοράσει το καλοκαίρι του 2014 στις Βρυξέλλες για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Η συντομία του το καθιστούσε ιδανικό για να εξασκήσω τα γαλλικά μου, αν και εντέλει επέστρεψε αδιάβαστο μαζί μου στην Ελλάδα.

Η υπόθεση του επιστολικού αυτού βιβλίου του 1938 είναι η εξής: Ο Μαξ και ο Μάρτιν είναι δύο Γερμανοί έμποροι τέχνης, φίλοι και συνεργάτες, που ζουν στο Σαν Φρανσίσκο. Ο πρώτος είναι Εβραίος, ο δεύτερος όχι. Το 1932 ο Μάρτιν με την οικογένειά του επιστρέφει στη Γερμανία και ξεκινά να αλληλογραφεί με τον Μαξ. Η αλληλογραφία τους από το 1932 έως το 1934 μαρτυρά την άνοδο του ναζισμού, τη μεταστροφή του Μάρτιν και τη διάλυση της φιλίας τους. Αρκετά δεν είναι αυτά για ούτε 80 σελίδες βιβλίου τσέπης;

Όχι! Υπάρχουν κι άλλα! Προδοσία! Εκδίκηση! Οικογενειακά δράματα! Ανατροπές! Με ξάφνιασε ευχάριστα, ίσως επειδή δεν είχα καθόλου υψηλές προσδοκίες και δεν περίμενα τίποτα παραπάνω από μια απλή και αναμενόμενη ιστορία. Υπήρξαν μάλιστα κάποια λεπτά που αμφέβαλα για τα γαλλικά μου και διάβαζα και ξαναδιάβαζα τα ίδια σημεία για να πειστώ ότι, ναι, αυτό που νομίζω έγινε!

3.5 εντελώς απρόσμενα αστέρια
[2/400]

No comments:

Post a Comment