Saturday, April 21, 2018

Cosmétique de l'Ennemi

[3/400]

Άλλο ένα γαλλικό βιβλίο που αγόρασα στις Βρυξέλλες το καλοκαίρι του 2014 και κουβαλήθηκε αδιάβαστο μαζί μου πίσω στην Ελλάδα. 

Η ιστορία διαδραματίζεται στην αίθουσα αναμονής ενός αεροδρομίου. Ο πρωταγωνιστής, Jerome Angust, περιμένει την πτήση του όταν κάθεται δίπλα του ένας άγνωστος, ονόματι Textor Texel, και του πιάνει κουβέντα. Παρότι ο Jerome συμμετέχει απρόθυμα, ο άγνωστος συνεχίζει να τον ενοχλεί, εμπλέκοντας τον σε ένα αλλόκοτο διανοητικό παιχνίδι. Ποιος είναι επιτέλους αυτός ο Textor Texel και γιατί θέλει τόσο πολύ να μιλήσει στον Jerome; 

Σύντομο, ευκολοδιάβαστο, με αλλεπάλληλες ανατροπές, η δομή του μου θύμισε πολύ το Variations Enigmatiques, ένα θεατρικό έργο τοy Eric-Emmanuel Schmitt, το οποίο είχα μεταφράσει κάποτε στο πλαίσιο των σπουδών μου. (Μήπως ενδιαφέρεται κανείς να το ανεβάσουμε; Ε; Ε;) Τώρα που το σκέφτομαι, και το Cosmetique de l'Ennemi προσφέρεται τρομερά για θεατρική  διασκευή: έχει σταθερό setting, το μεγαλύτερο κομμάτι του αποτελείται από διάλογο και χωρίζεται φυσικά σε τρία μέρη. Ίσως μάλιστα να λειτουργούσε καλύτερα ως παράσταση. 

3 ***

Παρεμπιπτόντως, είναι το 3ο βιβλίο της Nothomb που διαβάζω, η γραφή της μου αρέσει σταθερά και έχω δύο ακόμη δικά της που με περιμένουν να τα διαβάσω.

(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτό πράγμα με τους Γάλλους που μαλώνουν, βρίζονται, πλακώνονται, αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν πληθυντικό ευγενείας, ποτέ μου δεν το χώνεψα).

No comments:

Post a Comment